اختلال اجتماعی (ارتباطی)

Communication Disorders

اختلال اجتماعی (ارتباطی)
اختلالات روانپزشکی در کودکان شاخه های مختلفی دارد و می تواند به راحتی آنها را در بر بگیرد. برای تشخیص و درمان اختلالات روانی در کودکان بهترین و مطمئن ترین راه مراجعه به روانپزشک است. کودکان به اقتضای سنی که دارند رفتارها و اعمال مختلفی از خود نشان می دهند و نمی توان گفت رفتار های غیر عادی آنها نشان دهنده اختلال روانی است. به همین دلیل والدین باید به رفتار فرزندان خود توجه ویژه ای داشته باشند. در صورت تداوم اعمال و رفتار های نا پسند در آنها، باید به یک روانپزشک خوب و مجرب مراجعه نمود.

محصور کردن گفتار، زبان یا ارتباطات اجتماعی که در اوایل رشد کودک شروع می شود، می توان اختلال اجتماعی باشد که تا زمان دانشگاه یا بیشتر پیش می رود.

اختلال در تکلم: مشکل در سخنگویی و استفاده از زبان به دلیل نقص بیان و شنوایی ( به عنوان مثال: کاهش استفاده از واژگان، جمله بندی محدود، اختلالات در گفتمان)

اختلال صدا در گفتار (اختلال آوایی): مشکل در تولید گفتار قابل فهم

اختلال تسلط به بیان از زمان کودکی (لکنت زبان): عدم صحبت روان و بهم پیوسته

این کودکان به خوبی نمی توانند در ارتباط اجتماعی بر قرار کنند. گاهی اوقات این اختلال با اختلال اوتیسم اشتباه فرض می شود زیرا هر دو علائمی شبیه به هم دارند. در خانواده نزدیک کودکان مبتلا به اختلال اجتماعی معمولا سابقه این بیماری دیده می شود.

درمان:

  • گفتار و زبان درمانی
  • مشاوره خانواده
  • آموزش مناسب برای رفع نیازهای فرد
  • همچنین برای درمان این نوع اختلال در کودکان می توان از روش نوروفیدبک استفاده نمود.

برای دریافت مشاوره در تشخیص اختلالات روانپزشکی در کودکان و نوجوانان و اختلالات اجتماعی و درمان توسط دکتر فرامرز ذاکری متخصص اعصاب و روان و روانپزشک می توانید با شماره های ۲۲۲۶۰۰۶۷ و ۲۲۷۲۵۵۰۶ تماس بگیرید .

با دنبال کردن آدرس اینستاگرام دکتر فرامرز ذاکری از آخرین مقالات و مطالب سایت ایشان باخبر شوید .