اختلال وسواس در دوران کرونا

اختلال وسواس در دوران کرونا

همانگونه که می دانید شست و شوی دست ها به صورت مکرر راهی برای جلوگیری از انتشار کرونا اعلام شده است که در پی شیوع کرونا و نگرانی از ابتلا به آن، افراد برای جلوگیری از انتقال این ویروس مرموز گاهی رفتارهای وسواس گونه پیدا می کنند . این رفتارهای وسواس گونه در برخی از افراد وجود دارد، به عنوان مثال کسانی هستند که وقتی از خانه بیرون می روند، برای اطمینان از خاموش بودن اجاق گاز خانه دوباره به خانه باز می گردند و یا افرادی که حمام کردن آن ها طولانی تر از افراد عادی است . تمامی این رفتارها، می تواند بخشی از نشانه های اختلالی به نام اختلال وسواس فکری و عملی باشد . در این شرایط کرونایی، بسیاری از ما بدون اینکه متوجه شویم، به این اختلال دچار شده ایم .

روانپزشک دکتر فرامرز ذاکری اظهار می کند که افرادی که گرفتار وسواس هستند، دچار سردرگمی بین یک سری باید ها و نباید ها، درست و غلط و خوب و بد می شوند و کارهایشان تا مرز افراط پیش می رود . در این شرایط کرونایی که شست و شوی دست ها راهی برای جلوگیری از انتقال کروناست، ممکن است که فرد به حدی این کار را انجام دهد تا دستش پوسته پوسته شود .

راه حل هایی فوق العاده برای درمان وسواس کرونا

در این شرایط کرونایی افرادی که به خصوص اختلال اضطرابی یا اختلال وسواسی دارند، بیش تر در معرض خطر هستند . اگر استرس خود را مدیریت نکنند، ممکن است که نشانه های استرس و وسواسشان تشدید شود یا بازگشت پیدا کند .

بهترین روانپزشک در تهران درباره تشخیص مرز وسواس و رفتار طبیعی در مقابله با کرونا، گفت : هنوز مرز مشخصی بین وسواس و رفتار طبیعی وجود دارد، این مرز، فراتر رفتن از توصیه های بهداشتی است که آدم های وسواسی معمولا وسوسه آن را دارند . توصیه این روانپزشک به بیماران وسواسی این است که برای خود محدودیت هایی بگذارند و به اضطراب خودشان اهمیت ندهند . در شرایط کرونایی به بیماران وسواسی توصیه می نماییم که شستن دست را به زمان خوراکی خوردن یا دست به صورت زدن محدود نمایند .

اگر شما عزیزان دچار اختلال وسواسی در این اوضاع و شرایط کرونایی شده اید، می توانید به یک روانپزشک خوب در تهران مراجعه نمایید و راهکارهای لازم را از ایشان دریافت کنید .