ترنس چیست ؟

ترنس به عنوان یک ناباوری در هویت جنسی تلقی می شود . افراد مبتلا به این بیماری دارای ویژگی ها و خصوصیات خاصی هستند . افراد دارای بیماری ترنس با ویژگی های خاصی شناسایی می شوند . متاسفانه بنا به فرهنگ غلط جامعه، این افراد مورد تحقیر و سرزنش قرار می گیرند و گاهی نیز از جامعه طرد می شوند . این گونه افراد دارای هویت جنسی متنقاضی می باشند . به عنوان مثال وضعیت روحی و جسمی آن ها هماهنگی جنسیتی ندارد . هویت جنسی متناقض این افراد موجب تفاوت آن ها با همجنسان خود گشته است و تنها خواسته آن ها از اطرافیان خود این است که درک شوند .

ترنس مرد

ترنس مرد یا تراجنسی مرد به پسری گفته می شود که دارای روحیات و تمایلات دخترانه می باشد و این افراد به دلیل روحیات حساس و دخترانه خود با قرار داشتن در یک روحیات پسرانه برایشان نه تنها خوشایند نیست بلکه ممکن است آزار دهنده نیز باشد . به طور کلی افرادی با کالبد مردانه و روحیات و تمایلات زنانه را ترامرد می نامند .

ترنس زن

ترنس زنی یا تراجنسی زن به خانمی گفته می شود که با روحیات و ویژگی های فکری مردانه در یک کالبد زنانه زندانی شده است . اینگونه افراد از نظر روحی و رفتارهای اجتماعی کاملا مردوارانه رفتار می کنند اما متاسفانه این کالبد و جسم زنانه وی را محدود نموده وموجب گشته که رفتارهای او از نظر جامعه غیر طبیعی به نظر برسد و مورد شماتت قرار بگیرد .

علائم ترنس بودن در کودکان

علائم زیر می تواند خبر از ترنس بودن فرزندانتان را دهد . پس توصیه می شود در صورت مشاهده این علائم و نشانه ها حتما با یک روانپزشک خوب مشورت نمایید .

–       عدم تمایل کودک به بازی با همجنس های خویش

–       نشان دادن توجه و علاقه به اسباب بازی و لوازم جنس مخالف

–       عدم سازگاری با محیط هایی که همجنس های فرد وجود دارند، مانند مدرسه

–       عدم سازش و هماهنگی با دوستان و هم سالان خود (از نظر فکری و شخصیتی)

–       ناخوشایندی و ناسازگاری از تغییرات جسمی دوران بلوغ

–       به اسباب بازی‌ های جنس مخالف خود بیش تر توجه می‌کند .

–       بی علاقه گی به پوشیدن لباس های جنس خود

تشخیص و درمان یک ترنس

پروسه تشخیص و درمان یک ترنس در خوشبینانه ترین حالت 2 سال طول می‌کشد . طی کردن دوران نقاهت پس از درمان بسیار سخت است . از طرفی آن‌ها باید تمام مخارج درمان را خودشان پرداخت کنند .

برای درمان، در مرحله اول ارجاع به یک روان شناس و روانپزشک و انجام تست‌های سلامت روان برای کسب اطمینان و بررسی طبی و آزمایشگاهی توسط پزشک برای رد سایر اختلالات و در مرحله بعد شروع هورمون درمانی و زندگی در نقش جنس مطلوب و در آخر ارجاع به جراح پلاستیک و اورولوژیست .

جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره بهترین روانپزشک تهران می توانید سری به این لینک بزنید .