اختلال پدوفیلی

بیماری پدوفیلی یا میل جنسی به کودکان، نوعی انحراف جنسی است که در آن فرد در مواجهه با برخی تصورات و تخیلات دچار برانگیختی و رضایت جنسی می شود و دست به رفتارهای جنسی نابهنجار و شدید می زند .

افراد مبتلا معمولا در تصورات خود یا واقعیت، وارد رابطه جنسی با کودکان ( 13 ساله یا کمتر ) می شوند . پدوفیل ها معمولا مردها هستند و ممکن است به یک جنس یا هر دو جنس دختر و پسر گرایش داشته باشند . به ندرت شاهد اختلال پدوفیلی در خانم ها هستیم .

دلایل ابتلا به پدوفیلی

دلایل ابتلا به پدوفیلی ( و البته انحراف های جنسی دیگر ) مشخص نیست . اما این اختلال معمولا در خانواده هایی که چنین تاریخچه ای دارند، بیش تر دیده می شود . با این حال مشخص نیست که پدوفیلی ژنتیکی است یا رفتاری آموخته شده به حساب می آید . از طرفی هنوز به اثبات نرسیده است که عواملی مانند ناهنجاری در هورمون های مردانه یا سروتونین مغز می توانند عامل ایجاد پدوفیلی یا انحراف جنسی باشند یا خیر. همچنین گفته می شود داشتن تجربه سوء استفاده جنسی در کودکی نیز می تواند عامل بالقوه ای در ایجاد پدوفیلی باشد که این موضوع هم به اثبات نرسیده است .

برخی افراد ممکن است که هنگام بلوغ متوجه علاقه جنسی خود به کودکان شوند . ممکن است پدوفیلی وضعیتی مادام العمر باشد، اما این اختلال در برگیرنده عناصری است که احتمال دارد در گذر زمان تغییر کند . از این عناصر می توان به آشفتگی، اختلال روانی اجتماعی و گرایش به عمل در واکنش به تمایلات جنسی اشاره نمود .

آیا فرد مبتلا به پدوفیلی تنها به سمت کودکان کشیده می شود ؟

برخی افراد مبتلا به پدوفیلی، تمایل به برقراری رابطه با افراد بزرگسال را نیز دارند، اما معمولا در رابطه خود اغراق می کنند تا همه چیز را طبیعی نشان دهند . اما واقعیت این است که این افراد عمدتا به سمت کودکان کشیده می شوند .

درمان اختلال پدوفیلی

در مورد درمان اختلال پدوفیلی، اختلالات ضد و نقیضی وجود دارد . برخی معتقدند که در کنار درمان دارویی، مشاوره با دکتر روانپزشک می تواند نقش موثری را ایفا نماید .

درمان دارویی شامل برخی داروهای هورمونی و مهار کننده های باز جذب سروتونین، جهت کاهش میل جنسی می باشند . داروهایی مانند فلوکستین می تواند باعث کاهش میل جنسی شوند .

نتیجه گیری

اگر شما عزیزان به اختلال پدوفیلی دچار هستید، می توانید به متخصص اعصاب و روان و روانپزشک دکتر فرامرز ذاکری مراجعه نمایید و بهترین راهکارها را دریافت نمایید .