مشاوره زناشويى

زمانی که دو فرد با یکدیگر رابطه دارند تعداد زیادی واکنش های عصبی و شناختی به وقوع می پیوندد. در بحث ما وقتی زوجین رابطه ای صمیمی یا خصمانه دارند بدون این که خود بدانند در یکدیگر واکنشهای شیمیایی، عصبی و فکری ایجاد می کنند.
وقتی عواطف لذت‌بخش هستند یک نگاه یا تماس با همسر یا معشوق ماده ای به نام اندروفین را راهی یک سفر پیچیده در بدن می‌کند و این واقعا سفری لذت‌بخش است. هورمون اندروفین نوعی ماده مخدر طبیعی در بدن است که درد را از بین برده و لذت ایجاد می کند. اما زمانی که افراد روابط خصمانه ای دارند بدن هورمونهای تستوسترون، آدرنالین و کورتیزول ترشح می کند که موجب سفت شدن ماهیچه ها و افزایش شدت ضربان قلب می‌شوند.
بنابراین روابط بین انسانها تحت تأثیر پیوند بین ترشح هورمونهای درون بدن و بخشهایی از بدن که تحت تاثیر آنها قرار می گیرند، است. در ادامه افکاری هماهنگ با این تغییرات بدنی در ذهن ما شکل می گیرند و بعد عملی را از خودمان نشان می دهیم یا نمی دهیم.
عواطف و هیجانها به روابط و رفتارها معنا می دهند. هیجانها موقعیت های مختلف را برای رفاه روانی فرد می سنجند. به عبارت دیگر هیجانها با ارزیابی اتوماتیک از موقعیت ها در جهت تأمین نیازها، هدف ها و دغدغه های فرد بوجود می آیند. به عبارت ساده تر هیجانها به انسانها می گویند که آیا چیزی برای آنها خوب است یا بد و آیا اوضاع و احوال بر وفق مراد هست یا نه. عواطف ما یک منبع اطلاعاتی بسیار مهم برای روابط محسوب می شوند.
عواطف و هیجانها به محض این که به سطح آگاهی می رسند اطلاعاتی در مورد بودن یا نبودن روابط صمیمی به فرد می دهند. به آنها می گوید که آیا روابطشان در شرایط خوبی قرار دارد یا نه. آیا باز هم از هم فاصله گرفته اند؟ آیا روابط آنها نیاز به ترمیم و تعمیر دارد؟
وقتی در یک ارتباط همه چیز روبه راه است افراد احساس آرامش می کنند اما زمانی که روابط آسیب دیده است آنها احساس بد و ناامید کننده ای دارند و در نتیجه سیگنالهایی با این پیام که این رابطه نیاز به رفوگری دارد به افراد مخابره می شود. هیجانها همسران را به هم نزدیک می کند و در عین حال این همان چیزی است که ارتباط آنها را خدشه دار می کند.

اگر ازدواج شما با مشکل روبروست، مشاوره زناشویی می تواند بسیار موثر باشد . با پیدا نمودن یک مشاور که در زمینه ازدواج یا زوج درمانی تخصص دارد، شروع نمایید . حتما به مشاوری مراجعه کنید که هر دو همسر، با مشاور ازدواج یا درمانگر احساس راحتی کنند .

شما عزیزان برای مشاوره زناشویی می توانید به روانپزشک دکتر فرامرز ذاکری مراجعه نمایید و برای زندگی بهتر مشاوره های لازم را از ایشان دریافت کنید . جهت برقراری ارتباط با ایشان با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

02122260067 – 02122260069