خدمات روانپزشکی

خدمات روانپزشکی شامل طیف گسترده ‌ای از خدمات درمانی است که برای تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات روانی ارائه می ‌شود. این خدمات توسط روانپزشکان، روانشناسان، مشاوران و سایر متخصصان بهداشت روان ارائه می‌ گردد.

 هدف از خدمات روانپزشکی، کمک به افراد برای بهبود سلامت روان و بهبود کیفیت زندگی آنها است. این خدمات، می‌ توانند به افراد کمک کنند تا با چالش ‌های روانی مانند: افسردگی، اضطراب، اختلالات خوردن، سوء مصرف مواد و سایر اختلالات روانی کنار بیایند.

خدمات روانپزشکی می ‌تواند برای افراد در هر سنی و با هر سطحی از اختلال روانی مفید باشد. اگر فکر می‌ کنید که ممکن است به خدمات روانپزشکی نیاز داشته باشید، حتما با یک مشاوره روانشناس مشورت نمایید.

مرکز روانشناسی و روانپزشکی آرام با بهره گیری از رویکردهای زیستی ، رفتاری ، شناختی ، روان کاوی ، و پدیدار شناحتی، مبتنی بر درمان شناختی- رفتاری، درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش، ذهن آگاهی، طرحواره درمانی، خانواده درمانی، روان درمانی گروهی و نروفیدبک تلاش می کند نسبت به ارائه خدمت در جهت تغییر الگوهای آسیب زای رفتاری-بهبود احساس ارزشمند-حل و فصل تعارض ها با کسب مهارتهای ذهنی و زندگی در رنگین کمان شیرین زندگی قرار دهد بلکه توام با آرامش ، تندرستی ، نشاط در کنار عزیزانمان از نعمت های بیشمار پروردگارمان لذت ببریم.

اگر در ارتباط با فرزند دلبندتان دچار مشکل هستید نیز می توانید از خدمات روانپزشکی کودک و نوجوان استفاده فرمائید.

از جمله خدمات روانپزشکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. درمان انواع اختلالات روانپزشکی
  2. درمان اختلالات خلقی و عاطفی
  3. درمان اختلالات اضطرابی
  4. درمان اختلالات شخصیت
  5. درمان اختلالات جنسی
  6. درمان اختلالات شبه جسمی
  7. درمان اختلالات فراموشی و آلزایمر
  8. درمان اختلالات اسکیزوفرنی
  9. درمان اختلالات تجزیه ای
  10. درمان اختلالات خوردن
  11. درمان اختلالات ناشی از مواد
  12. درمان اختلالات روان تنی
  13. -درمان اختلالات خواب

درمان انواع اختلالات روانپزشکی

اختلالات روانپزشکی طیف گسترده ‌ای از مشکلات سلامت روان هستند که می ‌توانند بر نحوه تفکر، احساس و رفتار افراد تأثیر بگذارند. این اختلالات می ‌توانند خفیف یا شدید باشند و حتی قادر هستند زندگی روزمره افراد را مختل نمایند. درمان انواع اختلالات روانپزشکی، به نوع اختلال و شدت آن بستگی دارد. برخی از اختلالات روانپزشکی تنها با دارو درمانی قابل درمان هستند، در حالی که برخی دیگر به ترکیبی از دارو درمانی و روان درمانی نیاز دارند. درمان اختلالات روانپزشکی و روانشناسی حتما باید زیر نظر بهترین مراکز درمانی صورت گیرد.

درمان اختلالات خلقی و عاطفی

 درمان اختلالات خلقی و عاطفی به دو صورت انجام می شود. روش اول دارو درمانی است که شامل استفاده از: داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب، داروهای تثبیت‌کننده خلق و خو می شود و روش دوم روان درمانی است که می ‌تواند به افراد کمک کند تا الگوهای فکری و رفتاری خود را تغییر دهند و با چالش‌ های اختلال خلقی و عاطفی خود کنار بیایند.

همچنین، برخی از افراد از درمان ‌های مکمل و جایگزین استفاده می کنند. طب سوزنی(Acupuncture) یک روش درمانی سنتی چینی است که از سوزن ‌های نازک برای تحریک نقاط خاصی از بدن استفاده می‌کند. این روش، به عنوان درمان مکمل و جایگزین جهت درمان اختلالات خلقی و عاطفی مورد استفاده قرار می گیرد.

مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام با مدیریت دکتر فرامرز ذاکری، بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال مرکز درمانی هستند که در طول درمان، آن ها را همراهی کند.

درمان اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی طیف وسیعی از مشکلات سلامت روان هستند که با احساس نگرانی، تنش و ترس خود را نشان می دهند. انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی نظیر: اختلال اضطراب فراگیر، اختلال هراس، اختلال وسواس فکری-عملی و اختلال اضطراب اجتماعی وجود دارد. یکی از راه های درمان اختلالات اضطرابی، داروهای روانپزشکی است که می‌ توانند به کاهش علائم اختلالات اضطرابی کمک کنند.

درمان زودهنگام همچون نوروفیدبک به بهبود علائم و پیشگیری از عود اختلال کمک می کند تا فرد احساس آرامش کامل را تجربه نماید. اگر فکر می‌کنید ممکن است به اختلال اضطرابی مبتلا باشید، مهم است که تست های روانشناسی و روان سنجی را انجام دهید. rTMS نیز یکی از راه های درمانی برای این مشکل است.

درمان اختلالات شخصیت

اختلالات شخصیت اختلالات روانی هستند که بر نحوه فکر، احساس و رفتار افراد تأثیر بسزایی دارند. انواع مختلفی از اختلالات شخصیت همچون: اختلال شخصیت مرزی، اختلال شخصیت ضد اجتماعی، اختلال شخصیت خودشیفته و اختلال شخصیت اسکیزوئید وجود دارند. روان درمانی می ‌تواند به افراد کمک کند تا الگوهای فکری و رفتاری خود را تغییر دهند، با چالش‌ های اختلال شخصیت خود کنار بیایند، زندگی روزمره خود را بهبود بخشند و روابط سالم‌تری برقرار کنند.

درمان اختلالات جنسی

اختلالات جنسی شامل انواع مختلفی از اختلالات جنسی همچون: اختلال برانگیختگی جنسی زنان (FSD)، اختلال انزال زودرس (PE)، اختلال نعوظ (ED)، اختلال میل جنسی کم (HSDD) و اختلال اجبار جنسی (OCD-S) است. داروهای افزایش دهنده میل جنسی، یکی از روش های درمانی است که می‌توانند برای درمان اختلال میل جنسی کم (HSDD) استفاده شوند.

یکی دیگر از راه های درمان اختلالات جنسی، درمان رفتاری جنسی است. این درمان، یک نوع روان درمانی است که بر روی آموزش مهارت ‌های جنسی و بهبود ارتباط جنسی تمرکز دارد و می ‌تواند برای درمان اختلالات جنسی نظیر: اختلال انزال زودرس (PE) و اختلال برانگیختگی جنسی زنان (FSD) استفاده شود.

درمان اختلالات شبه جسمی

اختلالات شبه جسمی اختلالات روانی هستند که با شکایت ‌های جسمی همراه با علائم اضطراب یا افسردگی مشخص می ‌شوند. این اختلالات معمولاً با هیچ بیماری جسمی قابل توضیحی همراه نیستند. درمان اختلالات شبه جسمی معمولاً ترکیبی از دارو درمانی و روان درمانی را شامل می شوند.

درمان پذیرش و تعهد، یک نوع روان درمانی است که بر روی افزایش پذیرش و تعهد به زندگی در لحظه تمرکز دارد و می‌ تواند برای درمان اختلالات شبه جسمی مانند فیبرومیالژیا استفاده شود.

درمان اختلالات فراموشی و آلزایمر

اختلالات فراموشی و آلزایمر، اختلالات شناختی هستند که با کاهش توانایی ‌های شناختی مانند: حافظه، تفکر و قضاوت مشخص می ‌شوند. این اختلالات می ‌توانند بر زندگی روزمره افراد تأثیر بگذارند و می ‌توانند به مشکلاتی در محل کار، مدرسه یا روابط منجر شوند. درمان اختلالات فراموشی و آلزایمر معمولاً شامل ترکیبی از دارو درمانی و درمان ‌های حمایتی است.

گفتار درمانی می‌ تواند به افراد مبتلا به این اختلالات کمک کند تا مهارت‌ های ارتباطی خود را حفظ کنند. برای اجرای این کار شما باید به یک گفتار درمانگر مراجعه کنید. روش دیگر استفاده از دارو درمانی است. آستمیزول یک مهار کننده کولین استراز است که می ‌تواند به بهبود حافظه و تفکر در افراد مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط کمک کند.

درمان اختلالات اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی، یک اختلال روانی جدی است که با توهم، هذیان، اختلالات فکری و رفتاری خود را به نمایش می گذارد. درمان اختلالات اسکیزوفرنی هم اغلب ترکیبی از دارو درمانی و روان درمانی است. داروهای مختلفی برای درمان اختلالات اسکیزوفرنی وجود دارد. ضد روان‌پریشی‌ های تیپیکال، اولین گروه از داروهایی بودند که برای درمان اختلالات اسکیزوفرنی استفاده شدند.

این داروها، می ‌توانند به کاهش علائم حاد اسکیزوفرنی مانند توهم، هذیان و اختلالات فکری کمک کنند. ضد روان‌پریشی‌ های آتیپیکال، گروه جدیدتری از داروهایی هستند که برای درمان اختلالات اسکیزوفرنی استفاده می ‌شوند. این داروها، قادر هستند به کاهش علائم حاد اسکیزوفرنی کمک کنند و خطر عود اختلال را کاهش دهند. درمان با دستگاه tDCS یکی دیگر از درمان های این مشکل است.

درمان اختلالات تجزیه ای

اختلالات تجزیه ای، اختلالات روانی هستند که با اختلال در ادراک، هویت یا حافظه خود را بروز می دهند. داروهای مختلفی برای درمان اختلالات تجزیه ای وجود دارد. داروهای خواب ‌آور می ‌توانند به بهبود خواب افراد مبتلا به اختلالات تجزیه ای کمک کنند.

درمان شناختی رفتاری، یک نوع روان درمانی است که بر روی شناسایی و تغییر الگوهای فکری و رفتاری ناکارآمد تمرکز دارد و می‌ تواند به افراد مبتلا به اختلالات تجزیه ای کمک کند تا علائم خود را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

هیپنوتیزم هم یک روش درمانی است که از آن برای کمک به افراد در دسترسی به ناخودآگاه خود استفاده می ‌شود. هیپنوتیزم می‌ تواند به افراد مبتلا به اختلالات تجزیه ای کمک کند تا خاطرات خود را به یاد آورند و با آنها کنار بیایند.

درمان اختلالات خوردن

اختلالات خوردن، اختلالات روانی هستند که با اختلال در خوردن، وزن و شکل بدن مشخص می‌ شوند. این اختلالات می‌ توانند بر سلامت جسمی و روانی افراد تأثیر بگذارند. درمان گروهی یک نوع روان درمانی است که در آن افراد مبتلا به اختلالات خوردن با یکدیگر در یک گروه درمانی شرکت می ‌کنند. درمان گروهی به افراد کمک می کند تا از تجربه ‌های دیگران بیاموزند و از حمایت یکدیگر بهره‌ مند شوند.

آموزش تغذیه یک نوع درمان اختلالات خوردن است که می‌تواند به افراد کمک کند تا در مورد تغذیه سالم اطلاعات لازم را کسب نمایند. مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام، توسط متخصصانی مجرب با استفاده از جدیدترین روش‌ های درمانی، خدمات با کیفیتی را برای درمان ارائه می‌ دهد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر، به مقالات مرتبط در وب سایت این مرکز مراجعه نمایید.

درمان اختلالات ناشی از مواد

اختلالات ناشی از مواد، اختلالاتی روانی هستند که با استفاده و سوء مصرف مواد مخدر یا الکل مشخص می ‌شوند. درمان اختلالات ناشی از مواد، اغلب ترکیبی از درمان‌های زیر است:

  • درمان سم زدایی: درمان سم زدایی فرآیندی است که در آن مواد مخدر یا الکل از بدن خارج می‌ شوند. درمان سم زدایی اغلب در یک مرکز درمانی تحت نظارت پزشک صورت می گیرد.
  • درمان روان درمانی: روان درمانی می‌ تواند به افراد مبتلا به اختلالات ناشی از مواد کمک کند تا با چالش‌های زندگی خود کنار بیایند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای اختلالات ناشی از مواد وجود ندارد، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید خطر ابتلا به این اختلالات را کاهش دهید. آموزش در مورد خطرات سوء مصرف مواد و آموزش در مورد مهارت ‌های مقابله‌ ای جزو راه های درمان این اختلالات است. این افراد باید از خدمات مراکز، بهترین بازدهی را دریافت کنند.

درمان اختلالات روان تنی

اختلالات روان تنی یا سایکوسوماتیک، اختلالاتی هستند که در آن عوامل روانی مانند: استرس، اضطراب یا افسردگی، باعث بروز علائم جسمی می‌ شوند. این علائم ممکن است بسیار واقعی و آزاردهنده باشند، اما هیچ علت جسمی قابل تشخیصی برای آنها وجود ندارد و می ‌توانند تقریباً هر قسمت از بدن را تحت تأثیر قرار دهند. تشخیص اختلالات روان تنی می ‌تواند دشوار باشد؛ زیرا علائم آنها مشابه علائم بیماری ‌های جسمی هستند.

درمان اختلالات روان تنی معمولاً شامل ترکیبی از درمان ‌های روانی و دارویی است. درمان‌ های روانی همچون بیوفیدبک درمانی به افراد کمک می‌ کند تا با عوامل روانی که باعث بروز علائم آنها می ‌شوند، مقابله کنند. داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب نیز می ‌توانند در بهبود علائم اختلالات روان تنی مؤثر باشند. درمان با دستگاه rTMS یکی دیگر از روش های درمانی این مشکل می باشد.

درمان اختلالات خواب

درمان اختلالات خواب به نوع اختلال خواب و شدت آن بستگی دارد. در برخی موارد، درمان‌های خانگی ساده می ‌توانند به بهبود اختلالات خواب کمک کنند. در موارد دیگر، ممکن است نیاز به درمان ‌های پزشکی یا روان درمانی باشد. در برخی موارد، اختلالات خواب می‌ توانند ناشی از مشکلات روانی مانند اضطراب یا افسردگی باشند. در این موارد، درمان روان درمانی می‌ تواند به بهبود اختلالات خواب کمک کند.

در برخی موارد، می‌ توان از اختلالات خواب با ایجاد تغییرات در سبک زندگی جلوگیری کرد. شما می توانید آرامش را با مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام، تجربه کنید و از تک تک لحظات زندگی خود لذت ببرید. همچنین می توانید با مشاهده ویدیوهای مرتبط، آگاهی خود را در مورد مشکلات ایجاد شده افزایش دهید.

تلفن تماس : 9-22260067-021