درمان صرع با روش آر تی ام اس

بیماری صرع چیست ؟

بیماری صرع نوعی بیماری مزمن و چهارمین بیماری شایع در جهان است که در طبقه بندی بیماری های مغز و اعصاب قرار می گیرد . در ایران مبتلایان به صرع حدود یک درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند .

بیماری صرع اختلالی است که خود را با تشنجات مکرر در یک دوره زمان مشخص نشان می دهد . تشنج به یک حمله ناگهانی در فعالیت الکتریکی مغز گفته می شود که می تواند سبب کاهش هوشیاری، حرکات مکرر، انقباضات عضلانی و گاهی اختلالات حسی شود .

علائم بیماری صرع

نشانه ها و علائم صرع و تشنج به شرح زیر است :

  • سردرگمی موقت
  • خیره شدن به یک نقطه
  • حرکات غیر قابل کنترل دست و پا
  • از دست دادن هوشیاری یا آگاهی
  • علائم روانی مانند ترس و اضطراب

علائم بیماری صرع بسته به نوع و محل تشنج متفاوت است . با توجه به محل تشنج در مغز و وظیفه آن قسمت مغز، اثرات و علائم صرع متفاوت است .

علل تشنج و بیماری صرع

هر فردی ممکن است در هر سنی، نژادی و هر طبقه اجتماعی به صرع مبتلا شود . در بیماری صرع حملات به طور مکرر روی می دهند و هیچ دلیل ثابت و مشخصی ندارند، در بیش تر موارد دلیل نامشخص است . بیماری صرع در برخی افراد به دلیل آسیب مغزی، سرطان مغز، ژنتیک، سوء مصرف الکل و دارو و دلایل دیگر ایجاد می شود . در کودکان تب بالا امکان دارد سبب تشنج گردد .

بهترین روش درمان بیماری صرع

این روزها از جمله مهم ترین روش های درمانی که از سوی بسیاری از متخصصین و روانپزشکان به کار گرفته می شود، درمان با دستگاه آر تی ام اس است . این دستگاه با تحریکاتی که در بخش های مغزی ایجاد می کند می تواند بسیاری از اختلالاتی که از این بخش ناشی می شود را درمان کند . شما در روند درمان روی صندلی می نشینید و سیم هایی روی سر شما نصب می شود و در نهایت روند درمان آغاز می گردد .

سخن پایانی

تمامی کسانی که به بیماری صرع مبتلا هستند می توانند برای درمان بیماری صرع از دستگاه آر تی ام اس استفاه کنند . انجام این کار باید توسط یک روانپزشک خوب صورت گیرد .

جهت دریافت نوبت از بهترین روانپزشک و بهترین متخصص اعصاب و روان در تهران با شماره های 02122260068 – 02122260067 تماس حاصل فرمایید .