مشاوره آنلاین روانشناسی و روانپزشکی

ارتباط از راه دور بین درمانگر و بیمار موضوع جدیدی نیست . با وجود آن که برخی از متخصصان این حوزه با شک و تردید به مشاوره آنلاین نگاه می کنند، اما این روش از سوی بیماران و مراجعه کنندگان با استقبال زیادی روبرو شده است . این روش به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است .

مشاوره آنلاین روانشناسی و روانپزشکی چیست ؟

درمان آنلاین یا مشاوره آنلاین نوعی پیشرفت در حوزه سلامت و بهداشت روان است که در آن درمانگر یا مشاور با بهره بردن از اینترنت و بدون مراجعه بیمار به مطب، راهکارها و درمان های لازم را به بیمار ارائه می دهد .

این روش در بین مردم، درمان از راه دور، درمان اینترنتی و وب تراپی نیز یاد می شود . درمانگران ، روانشناسان و روانپزشکان از ابزارهای مختلفی برای ارائه خدمات استفاده می کنند :

  • ایمیل
  • پیام متنی
  • تماس تلفنی
  • تماس اینترنتی
  • ویدئو کنفرانس

 مزایای مشاوره غیر حضوری و آنلاین

  • دسترسی راحت : به هر روشی مشاوره تلفنی می تواند برای کاربر راحت تر باشد . ممکن است که محل کار یا زندگی شما از مرکز مشاوره ای که شما قصد دارید به آن جا بروید، دور باشد . ممکن است که شما در آن زمان در جایی مشغول کار باشید و یا نتوانید از منزل خود به هر دلیلی خارج شوید . در همه این حالات شما می توانید به صورت تلفنی با مشاور خود صحبت نمایید و مسائل خود را در همان لحظه پیگیری نمایید .
  • صرفه جویی در وقت و زمان : هزینه نمودن زمان، می تواند خیلی بیش تر از پولی که شما برای انجام کاری خرج می کنید، اهمیت داشته باشد . در واقع با مشاوره تلفنی، شما عزیزان می توانید بدون صرف کردن زمان اضافه برای رفت و آمد و ماندن در ترافیک و شلوغی، مشکلات خود را در همان لحظه در همان جایی که هستید، حل نمایید .
  • محرمانه بودن : محرمانه ماندن مراجعه به مشاوره از دیگر مزایای مشاوره آنلاین است. بسیاری از مراجعان این روش را ترجیح می دهند، زیرا ریسک اطلاع یافتن دوستان، خانواده و آشنایان از مراجعه فرد برای درمان و مشاوره کمتر است.
  • صحبت نمودن با چندین متخصص روانپزشک و روانشناس : مشاوره تلفنی می تواند این امکان را برای شما عزیزان فراهم آورد که شما بتوانید با چندین متخصص و روانشناس صحبت کنید . بدین گونه که مشاوران در خط یک، دو و سه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و شما می توانید مسائل خود را با آن ها در میان بگذارید .
  • پرداخت نمودن هزینه کمتر نسبت به مشاوره حضوری : در مشاوره های حضوری، معمولا هزینه های زیادی از شما برای ملاقات با روانشناس و روانپزشک دریافت می شود . در حالی که در مشاوره تلفنی، مبلغ به صورت دقیقه ای محاسبه می شود و کاربر می تواند مکالمه خود را مدیریت نماید و از طرفی هم می تواند با بهترین روانپزشک و روانشناس مشاوره نماید .
  • مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری قابل کنترل تر است : بعضی افراد بسته به نوع شخصیتی که دارند، راحت تر می توانند مسائل و مشکلات خود را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند . راحت صحبت کردن با مشاور بسیار مهم است، چرا که باعث می شود مسائل و مشکلات واضح تر بیان شوند و درمانگر راحت تر بتواند راهنمایی های لازم را ارائه دهد .

معایب مشاوره غیر حضوری و آنلاین

مشاوره آنلاین و غیر حضوری در کنار مزایایی که دارد ، دارای معایبی نیز می باشد . گاهی مسائل و مشکلاتی وجود دارند که برای درمان آن ها باید حتما به صورت حضوری مراجعه نمود و با مشاوره تلفنی، کاری از پیش برده نمی شود . این گونه موارد اغلب بالینی است و بیمار باید تحت معاینه و بررسی های نزدیک قرار گیرد .

سخن آخر

عزیزانی که تحت هر شرایطی نمی توانند به صورت حضوری مراجعه نمایند، می توانند با برقراری ارتباط تلفنی با مطب روانپزشکی دکتر فرامرز ذاکری از خدمات این مرکز به صورت غیرحضوری بهره ببرند . مطب روانپزشکی دکتر فرامرز ذاکری به صورت حرفه ای و گسترده خدمات روان درمانی، روانپزشکی و روانشناسی را به صورت غیر حضوری به شما عزیزان ارائه می دهد .

جهت برقراری ارتباط با روانپزشک آنلاین با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

02122260067 – 02122260069