درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک

اختلال یادگیری در کودکان چیست ؟

اختلالات یادگیری، گروهی از اختلالات روانی هستند که ساده ترین توانایی ها مانند خواندن، نوشتن و حل مسائل ساده ریاضی را برای کودک مختل و دشوار می کنند .

شایع ترین اختلالات یادگیری عبارتند از :

  • اختلال در خواندن : یکی از انواع اختلال یادگیری است که در آن، کودک در خواندن، تلفظ و یادآوری کلمات با مشکل مواجه است .
  • اختلال در محاسبه : این اختلال یادگیری مربوط به یادگیری مفاهیم ریاضی است و باعث بروز مشکل در حل مسائل ساده ریاضی و اتفاقات و حوداث متوالی است .
  • اختلال در نوشتن : یکی دیگر از اختلالات یادگیری مربوط به نوشتن می باشد و مشکلات نگارش، املا و دست خط بد را به دنبال دارد .

عواملی که ممکن است بر گسترش اختلالات یادگیری تاثیر بگذارند :

  • ژنتیک : برخی از اختلالات یادگیری مانند خواندن و اختلالات ریاضی ارثی هستند .
  • شرایط پزشکی : رشد ضعیف جنین در رحم، استعمال الکل یا دارو قبل از زایمان و کم وزنی، عوامل خطرناکی هستند که ارتباط مستقیم با اختلالات یادگیری دارند .
  • عوامل محیطی : قرار گرفتن در معرض میزان زیادی سرب، احتمال ابتلا به اختلالات یادگیری را بالا می برد .

درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک

می توان با نگرش نوروفیدبک، ناتوانی های یادگیری را کنترل نمود تا مناطق مغز را که به درستی کار نمی کنند، تغییر داد . نوروفیدبک یک سیستم آموزشی بدون درد است که مغز را برای انجام کارآمد تر با مشارکت فعال فرد آماده می کند . درمان نوروفیدبک در مدت زمان کوتاهتری در حدود ده هفته، بهبودی بسیار بیش تر و ماندگارتری در اختلال یادگیری و مشکلات رفتاری کودکان ایجاد می کند . این تکنیک باید در نزد یک متخصص روانپزشک صورت گیرد .

اگر فکر می کنید اختلال یادگیری فرزندتان نیاز به درمان دارد، تعلل نکنید و یک روانپزشک خوب برای درمان این اختلال پیدا کنید . هر چه زودتر این اختلال را تشخیص دهید و درمان کنید شانس کودک شما برای رفع کامل این اختلال افزایش می یابد .