تشنج یا صرع

تشنج اختلالی است که مشخصه آن علائم و نشانه های موقت عصبی ناشی از فعالیت های الکتریکی غیر طبیعی حمله و بسیار هماهنگ خوردن های قشر مغز میباشد.علایم تشنج میتواند هم حرکتی باشد و هم حسی ، مثلا گاز گرفتن زبان ،خروج کف از دهان، بالا رفتن سیاهی چشم، بی اختیاری ادرار، پرش یکی از دست ها ، انقباضات شدید دست و پاها و بدن ، یا ساده تر بصورت بهم خوردن پلک چشم ، چرخش مختصر سر،

انواع تشنج :

تشنج های کانونی ساده
تشنج های پارسی مرکب
تشنج آبسانس
تشنج میوکلونیک
در صورتی که درمان مناسبی برای تشنج صورت نگیرد ممکن است که علائم آن شدید تر و مدت زمان حمله طولانی تر گردد . ممکن است که بیمار در اثر تشنج طولانی مدت به کما رود و گاهی تشنج منجر به مرگ فرد می شود . غالبا تشخیص تشنج برای پزشک دشوار است . بنابراین برای آن که تشخیص و درمان مناسبی برای بیمار صورت گیرد، باید به روانپزشک خوب مراجعه نمود .

متخصص اعصاب و روان دکتر فرامرز ذاکری اظهار می دارد که درمان تشنج بسته به علت بروز آن متفاوت است . در صورتی که تشنج به علت ابتلا به بیماری صرع باشد، از درمان دارویی و جراحی به منظور اصلاح موارد غیر طبیعی موجود در مغز استفاده می شود . در صورتی که به بیماری صرع و تشنج دچار هستید، می توانید به روانپزشک دکتر فرامرز ذاکری مراجعه نمایید . برای برقراری ارتباط با ایشان با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

02122260067 – 02122260069