مشاوره آنلاین روانشناسی و روانپزشکی

ارتباط از راه دور بین درمانگر و بیمار موضوع جدیدی نیست . با وجود آن که برخی از متخصصان این حوزه با شک و تردید به مشاوره آنلاین نگاه می کنند، اما این روش از سوی بیماران و مراجعه کنندگان با استقبال زیادی روبرو شده است . این روش به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است .

مشاوره آنلاین روانشناسی و روانپزشکی چیست ؟

درمان آنلاین یا مشاوره آنلاین نوعی پیشرفت در حوزه سلامت و بهداشت روان است که در آن درمانگر یا مشاور با بهره بردن از اینترنت و بدون مراجعه بیمار به مطب، راهکارها و درمان های لازم را به بیمار ارائه می دهد .

این روش در بین مردم، درمان از راه دور، درمان اینترنتی و وب تراپی نیز یاد می شود . درمانگران ، روانشناسان و روانپزشکان از ابزارهای مختلفی برای ارائه خدمات استفاده می کنند :

  • ایمیل
  • پیام متنی
  • تماس تلفنی
  • تماس اینترنتی
  • ویدئو کنفرانس

 مزایای مشاوره غیر حضوری و آنلاین

  • دسترسی راحت : به هر روشی مشاوره تلفنی می تواند برای کاربر راحت تر باشد . ممکن است که محل کار یا زندگی شما از مرکز مشاوره ای که شما قصد دارید به آن جا بروید، دور باشد . ممکن است که شما در آن زمان در جایی مشغول کار باشید و یا نتوانید از منزل خود به هر دلیلی خارج شوید . در همه این حالات شما می توانید به صورت تلفنی با مشاور خود صحبت نمایید و مسائل خود را در همان لحظه پیگیری نمایید .
  • صرفه جویی در وقت و زمان : هزینه نمودن زمان، می تواند خیلی بیش تر از پولی که شما برای انجام کاری خرج می کنید، اهمیت داشته باشد . در واقع با مشاوره تلفنی، شما عزیزان می توانید بدون صرف کردن زمان اضافه برای رفت و آمد و ماندن در ترافیک و شلوغی، مشکلات خود را در همان لحظه در همان جایی که هستید، حل نمایید .
  • محرمانه بودن : محرمانه ماندن مراجعه به مشاوره از دیگر مزایای مشاوره آنلاین است. بسیاری از مراجعان این روش را ترجیح می دهند، زیرا ریسک اطلاع یافتن دوستان، خانواده و آشنایان از مراجعه فرد برای درمان و مشاوره کمتر است.
  • صحبت نمودن با چندین متخصص روانپزشک و روانشناس : مشاوره تلفنی می تواند این امکان را برای شما عزیزان فراهم آورد که شما بتوانید با چندین متخصص و روانشناس صحبت کنید . بدین گونه که مشاوران در خط یک، دو و سه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند و شما می توانید مسائل خود را با آن ها در میان بگذارید .
  • پرداخت نمودن هزینه کمتر نسبت به مشاوره حضوری : در مشاوره های حضوری، معمولا هزینه های زیادی از شما برای ملاقات با روانشناس و روانپزشک دریافت می شود . در حالی که در مشاوره تلفنی، مبلغ به صورت دقیقه ای محاسبه می شود و کاربر می تواند مکالمه خود را مدیریت نماید و از طرفی هم می تواند با بهترین روانپزشک و روانشناس مشاوره نماید .
  • مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری قابل کنترل تر است : بعضی افراد بسته به نوع شخصیتی که دارند، راحت تر می توانند مسائل و مشکلات خود را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند . راحت صحبت کردن با مشاور بسیار مهم است، چرا که باعث می شود مسائل و مشکلات واضح تر بیان شوند و درمانگر راحت تر بتواند راهنمایی های لازم را ارائه دهد .

معایب مشاوره غیر حضوری و آنلاین

مشاوره آنلاین و غیر حضوری در کنار مزایایی که دارد ، دارای معایبی نیز می باشد . گاهی مسائل و مشکلاتی وجود دارند که برای درمان آن ها باید حتما به صورت حضوری مراجعه نمود و با مشاوره تلفنی، کاری از پیش برده نمی شود . این گونه موارد اغلب بالینی است و بیمار باید تحت معاینه و بررسی های نزدیک قرار گیرد .

سخن آخر

عزیزانی که تحت هر شرایطی نمی توانند به صورت حضوری مراجعه نمایند، می توانند با برقراری ارتباط تلفنی با مرکز روانپزشکی و روانشناسی آرام از خدمات این مرکز به صورت غیرحضوری بهره ببرند . کلینیک روانپزشکی و روانشناسی آرام به صورت حرفه ای و گسترده خدمات روان درمانی، روانپزشکی و روانشناسی را به صورت غیر حضوری به شما عزیزان ارائه می دهد .

جهت برقراری ارتباط با روانپزشک آنلاین با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

02122260067 – 02122260069