اوتیسم

بچه های اوتیسم در تعاملات اجتماعی و ارتباطی ودر تکلم مشکل دارند وبه محیط اطراف خود واکنش های غیر معمول و غیر معمولی نشان میدهند بطور مثال رفتارهای تکراری انجام می دهند ، نسبت به تغیر شرایط مقاومت می کنند در گفتار ، کلمات فرد مقابل را تکرار میکنند اوتیسم کودکی در پسران شیوع بیشتری دارد، علت اوتیسم بیشتر ژنتیکی و ارثی دارد.
درمان اوتیسم هم دارویی و هم غیر دارویی .

انواع اختلالات طیف اوتیسم :

اوتیسم کودکی
اختلال فروپاشندگی کودکی
سندرم رت
سندرم آسپرگر
اختلال اوتیسم چیست ؟

اختلال اوتیسم یک اختلال رشدی و تکاملی است که در سلول های مغزی رخ می دهد و ارتباطات اجتماعی و رفتار فرد را تحت تاثیر قرار می دهد . علائم این اختلال، معمولا در سه سال اول زندگی خودشان را نشان می دهند . برخی از کودکان در بدو تولد این علائم را دارند .

علت بیماری اوتیسم

دانشمندان همیشه در تلاشند که درک کنند که چرا برخی از افراد به این اختلال دچار می شوند و بقیه مبتلا نمی شوند . برخی از عوامل خطر به صورت زیر است :

داشتن خواهر یا برادر مبتلا به اوتیسم
داشتن والدین مسن
داشتن وزن خیلی کم در هنگام تولد
داشتن شرایط ژنتیکی خاص
علائم اوتیسم

مهم ترین علامت، اختلال در تکلم است .
اختلال در برقراری ارتباط با هم سن و سال های خود
اختلال در رفتار
اختلال حرکتی و حسی
تشخیص و درمان اوتیسم

برای تشخیص اوتیسم، روانپزشک ابتدا بررسی های لازم را انجام می دهد و بر طبق 6 معیار باید بررسی های لازم صورت گیرد . بهترین روانپزشک در تهران اظهار می دارد که درمان اوتیسم بلافاصله پس از تشخیص، باید شروع شود . هر چه در سنین پایین تر این اختلال تشخیص داده شود، درمان آن راحت تر خواهد بود .

بیماری اوتیسم امروزه دیگر مانند گذشته نگران کننده نیست . والدینی که کودکشان به این اختلال دچار است، باید به موقع برای درمان به متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک کودک مراجعه نمایند تا فرزندشان بهبود یابد و مانند سایر افراد عادی به زندگی روزمره خود ادامه دهد .

برای تعیین وقت قبلی و مشاوره با دکتر فرامرز ذاکری متخصص اعصاب و روان و روانپزشک با شماره های 02122260067 – 02122260069 تماس بگیرید .